Dag 2 18-04-2017

18 april 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

N.a.v. het gesprek gisteren met Lisa na afloop van de eerste therapie dag zijn Mariska & Hans vandaag naar de workshop Gedragsverandering door beloning geweest. Dit bleek een juiste beslissing te zijn. Onder begeleiding van Faye ontstond een interactieve workshop samen met 4 andere gezinnen. Deze workshop was een voorbeeld om in een uurtje veel handvatten te krijgen om Christiaan, maar ook David, verder te helpen in hun ontwikkeling. Woensdag hebben we een extra afspraak ingepland om over de ontwikkeling van David te praten. Faye doet eerst een intake met David en daarna hebben wij een gesprek met haar. Zijn wij heel blij mee, alles voor onze jongetjes!

15.15 uur: Christiaan staat weer naast ons te stuiteren en kan niet wachten tot Lisa en Irene hem komen halen. De naam Bonnie is vandaag ontelbare keren gevallen :-) zou Christiaan naar haar uitkijken?

Vol enthousiasme ontvangt Christiaan Lisa en Irene en huppelt direct vrolijk met hun mee naar de binnen ruimte. Ook vandaag was het weer een hele belevenis om onze grote vent aan het werk te zien op het dok en in het water. Christiaan heeft diverse keren tegen Lisa gezegd dat hij verliefd op Bonnie is! Vandaag is er gewerkt met veel picto's, de meeste waren voor spelletjes die alleen gespeeld kunnen worden, een enkele voor samenspel. M.n. het samenspel was belangrijk, Christiaan krijgt hierdoor meer inzicht, initiatief, zelfstandigheid en oplossend vermogen om hoe samen te spelen. Op termijn hopen wij dat dit het samen spelen met David zal bevorderen. Wat Lisa opviel is dat Christiaan nogal direct een opdracht kan geven, bv Bonnie moet ring om  ipv vragen of Bonnie een ring om wil

Voor zover deze 2e ook weer zeer enerverende dag. De foto's spreken weer voor zich.

1. Evelyn Stoop:
    19 april 2017
    Is dit super of is dit super!! Gr.Eef x
  2. Corrie Hensen:
    19 april 2017
    Mooi om te zien wat er allemaal mogelijk.
    Succes voor jullie alle vier.
    Hard werken ,maar ook genieten.
    GRTZ Corrie.
  3. Ingrid Ruijgrok:
    19 april 2017
    Wat een mooie ontroerende verhalen. Geweldig dat jullie dit met elkaar mogen beleven.
  4. Esther:
    19 april 2017
    Geweldig wat Christiaan nu al leert! Geniet er met volle teugen van!
  5. Martha:
    19 april 2017
    Wat een ontwikkelingen allemaal en het is nog lang niet afgelopen. Wat een energie zal dit geven. Mooi, heel mooi. Geniet lieverds!
  6. Marjolein:
    19 april 2017
    Super trots zijn wij beide !! Gaat alleen maar beter met hem en wat zijn we trots op hoe hij vooruit gaat maar ook zeker david. Als trotste zus kan ik dit zeggen. Xxxxxx loveyouuuuuu
  7. Carmen:
    19 april 2017
    Hey Hans en familie, wat een mooie ervaringen! Veel plezier met elkaar!
  8. Ad Bakker:
    19 april 2017
    Toch wel erg gaaf dat er op zo'n manier, in zo'n korte tijd, zoveel positieve ontwikkeling haalbaar is. En ontzettend leuk dat jullie iedere dag de gebeurtenissen zo uitgebreid delen.