dag 3, 19 april 2017

19 april 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag begon de therapie dag al om 13.45. David had een afspraak met Faye. Toen zij aankwam leek het wel alsof David haar al eeuwen kende, hij deed heel amicaal en ging direct met haar mee. Na een half uurtje kwamen ze hand in hand gezellig keuvelend weer naar ons toe. Terwijl Claudia de jongetjes vermaakte heeft Faye ons op de hoogte gebracht van haar bevindingen. Ze vind David een zeer sociaal, ondernemend en slim jongetje en heeft niet zijn merkwaardigheden naar boven kunnen krijgen (hadden wij ook niet echt verwacht). Wel adviseerde Faye ons om te zorgen voor structuur, vastigheid en vooraf inspelen op wat er gebeurt(hou dit vast!, wordt vervolgd).

Her was vandaag dok dag, wat betekent dat in ons geval David mee op het dok mocht en wij de laatste 10 minuten zeer dichtbij mochten staan. Met de aanbeveling van Faye nog in ons achterhoofd hebben wij David voorbereidt op zijn aanwezigheid op het dok vlak bij Christiaan. David kennende ging hij direct in de stress en wilde absoluut niet mee op het dok, hij kroop zowat in Maris. In dit soort situaties weten we dat dwingen geen zin heeft, dus gezegd, ok blijf je lekker bij ons.

Na de binnen sessie van Christiaan kwamen Lisa, Irene en Christiaan David op halen, wij hadden Lisa niet verteld wat David er van vond, Nu even terug naar de vorige alinea! Lisa loopt naar David, geeft hem een hand en gezamenlijk lopen ze met zijn vieren richting het dok. Wie snapt het nu nog :-) Wij twijfelen absoluut niet aan de deskundigheid van Faye maar dit bevestigt ons hoe moeilijk David vaak te peilen is.

Na het omkleden liepen ze naar het dok en kregen wij wederom een gigantisch brok in onze keel, daar liepen onze 2 kanjers. David is zeer betrokken geweest bij de gehele sessie en heeft zelfs Bonnie vastgehouden, geaaid en gezoend. Ook Sami kreeg een beurt van hem. De wonderen zijn de wereld niet uit.

Niet te vergeten hoe goed Christiaan het weer heeft gedaan maar om jullie in  spanning te houden, daar morgen weer meer over.

Het was weer een niet te vergeten dag!

1. John Rens:
    20 april 2017
    Mooi te lezen dat kinderen zo lekker eigenwijs zijn. Jantje lacht en als je het juist niet verwacht Jantje huilt. Dit zegt de "ervaringsdeskundige" met twee katten haha. Gelukkig hoort het erbij en komt het gewoon goed zoals jullie beschrijven. Mooi dat beide mannetjes het naar de zin hebben. Uit het verhaal lees ik dat jullie ook genieten.
  2. Elles:
    20 april 2017
    Wat een waanzinnige ervaring is dit voor de kinderen. Uit jullie verhaal blijkt maar dat ze het erg naar hun zin hebben. Geniet ervan.
  3. Ron van der Ploeg:
    20 april 2017
    Het blijven kinderen en vaak onvoorspelbaar. Mooi om te lezen!!!!!
  4. Marie-José:
    20 april 2017
    Wat een ontwikkelingen en inzichten, dit nemen ze jullie niet meer af.
  5. Jacques en Greet wildschut:
    20 april 2017
    Mislukte! Wat bijzonder allemaal ook de reacties van hun eerste vlucht. Foto 's en verhalen heel mooi !!
    Succes en veel plezier.