dag 5 21-04-l 2017

21 april 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Alweer de laatste dag van de 1e therapie week en wat zijn wij alweer veel wijzer.

Gisteren was een wat andere dag mbt de dolfijnen. Lisa vertelde dat Chabalita een beetje ziek was en daarom niet ingezet kon worden. Christiaan zou hierdoor het eerste deel met Bonnie en Samie trainen en het laatste deel met Nubia. Wat gaaf om het verschil in dolfijnen te ervaren. Bonnie is zeer rustig en trouw, Sami nog lerende en Nubia is een echte ondeugd, zo leuk. Zij is ook de dochter van Bonnie, m.n. het geluid wat ze heel vaak produceert is schitterend. Lisa ziet dagelijks vorderingen en is dan ook zeer tevreden.

Vandaag is hij heel zelfstandig in het water geweest en heeft ook goed en netjes de opdrachten uitgevoerd (nu thuis nog) :-).

Lisa was vandaag erg lui, ze had geen zin om te lopen dus moest Christiaan haar voortrekken terwijl zij op een karretje zat, ging hem goed af onze sterke beer.

M.n. zijn zelfredzaamheid en zelfvertrouwen zijn deze gegroeid. Geeft de burger moed voor de 2e therapie week

Maandag gaat Christiaan onder begeleiding van Lisa eten en gaan we een plan opstellen om dit onderdeel, samen met Babette de logopediste, te verbeteren.

Wat een heftige, spectaculaire, emotionele, leerzame en geweldige week hebben wij achter de rug.

De vele lieve en gemeende reacties op onze blog leren ons dat het thuisfront net zo meeleeft met onze grote jongens, die beiden op hun niveau, stappen maken.

Zaterdag mogen wij zelf gaan beleven hoe het is om met een dolfijn in het water te zijn. Ook hebben wij een afspraak met een oud collega uit Den Haag, Het lukt niet om hier een afspraak te maken, dan maar zo'n 8000 km verderop!

Voor nu een heel fijn weekend

1. Nicole:
    Hallo luitjes,
    Supergaaf allemaal zeg! Goed om te lezen dat het ze goed verloopt. Trots dat Christiaan zulke grote stappen zet. En happy dat deze therapie er is en Syndroom vd Lach het mogelijk maakt voor vele kids en hun familie om hun wereld een stukje groter en fijner te maken. Veel plezier zaterdag met zelf ook met de dolfijntjes te zwemmen :-) Ik wacht vol spanning jullie volgende blog af :-) Groetjes Harold en Nicole
  2. John Rens:
    22 april 2017
    Goed te lezen dat er zaken beginnen te verbeteren. En terecht de opmerking "nu thuis nog", het is zo belangrijk om dit vast te houden. Mooi dat de ontspanning ook niet wordt vergeten, Maris ga lekker zwemmen met "dat beest" zaterdag en doe dan gelijk de dolfijn de groeten !
  3. Marcel en Sandra:
    22 april 2017
    Schitterend om te lezen dat er zoveel vorderingen zijn gemaakt in deze korte tijd! Uiteraard is het een achtbaan waar jullie nu in zitten maar het brengt zoveel moois.
    Geniet van het zwemmen met de dolfijnen, dan kunnen jullie ervaren hoe Christiaan zich voelt.
  4. Van der wijngaart:
    22 april 2017
    zo goed om de verhalen te lezen !!
    Corrie en ik printen de verslagen uit voor moes , zodat zij het ook kan volgen.
    liefs Nelly XXX
  5. W VAN DER WIJNGAART:
    22 april 2017
    fijn te lezen dat het al zijn vruchten afwerpt, hoop natuurlijk dat het ook voor de toekomst zal werken.
    genieten van het zwemmen met de beesten, heerlijk om van de dolfijnen te genieten, het zijn net mensen maar dan minder gecompliceerd
  6. Corrie Hensen:
    22 april 2017
    Morgen zelf het water in , dat zal wel heel bijzonder zijn. Geniet ervan en succes de komende dagen.
    Heel grappig dat afspraken vaak moeilijk te maken zijn en dat het op deze manier wel lukt.

Groetjes Corrie.
  7. Martha:
    23 april 2017
    Wat een mooie dingen gebeuren er allemaal, dat beloofd wat voor volgende week. Kippenvel, ik word er elke keer stil van. Kan mij zo voorstellen wat het met jullie doet, of misschien toch niet. Wat een achtbaan! En het gaat maar sneller. Heel benieuwd hoe jullie het zelf ervaren om het water in te gaan met de dolfijnen, blijft bijzonder. Geniet!
  8. Monique Julien:
    24 april 2017
    Wow! Wat een belevenis voor jullie. Geniet hiervan en hou elke positieve ervaring vast voor de momenten thuis.