De lang naar uitgekeken eerste dag.

17 april 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag de eerste therapie dag waar wij zo lang naar hebben toe geleefd en oh wat vindt iedereen dit super spannend.

Christiaan heeft er in ieder geval reuze zin in en heeft, sinds wij hier zijn, iedere dag een hokje weg gestreept van zijn kalender, dit geeft hem rust en inzicht in de dagen.

We vertrokken ruim op tijd om eerst even lekker te eten bij Hemingway, even te relaxen en het gehele complex van het CDTC te verkennen.

Er was ook nog wel een issue, afgelopen vrijdag is David Kitty kwijt geraakt op het terrein van het CDTC, Kitty is een klein, bruin en harig poesje. We hadden afgesproken dat wij vandaag navraag zouden doen bij alle recepties op het terrein. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas niemand had Kitty gevonden, Lopen we op een gegeven moment ergens binnen, loopt Christiaan naar een receptie waar we al geweest waren en vraagt aan het meisje achter de balie, heb jij die kut kat gevonden!!!! onze reacties spreken voor zich.

15.00 uur: het gesprek met Lisa, Christiaan zijn therapeute begint en oh wat voelde dat gelijk goed aan. Besproken wat wij graag willen bereiken en afgesproken dat Lisa, in eerste instantie, gaat werken aan Christiaan zijn weerbaarheid, zelfredzaamheid en sensorische ontwikkeling. Later in de week bespreken we of de doelen bijgesteld moeten worden.

15.45: Onze grote vent verschijnt aan de overkant bij het dok en maakt kennis met Bonnie en Sammie(de dolfijnen) Nooit hebben wij hem zo zien stralen! Bonnie is de moeder van Sammie en soms moet zij Sammie even tot de orde roepen, een geweldig gezicht.

Pa en ma waren zeer geemotioneerd door het hele gebeuren en hebben zitten genieten van alle oefeningen die gedaan werden samen met Lisa, Irene( is assistente) en de dolfijnen.

Wat kan de tijd snel gaan,  voor we het wisten stond Lisa al weer voor onze neus om te bespreken hoe het was gegaan. Ze was zeer te spreken over de totale samenwerking en gaf aan hoe Christiaan reageerde en wat ze waar had genomen.

Christiaan vond het spannend, praatte veel, week veel uit, dus niet in het hier en nu zijn, Lisa doet veel voor waardoor Christiaan het gewenste gedrag moet laten zien en het gebruik van picto's om dingen duidelijk te mak

Het viel Lisa op dat wanneer ze diepe druk uitoefende Christiaan daar niet direct op reageerde, oftewel hij (her)kent zijn eigen lichaam nog niet goed. Andere punten waar Lisa aan gaat werken zijn: concentratie, motivatie.

Wat een geweldige dag is dit geweest en wat heeft Christiaan genoten, zie foto's. We zijn er van overtuigd dat deze therapie ons als gezin heel erg veel gaat helpen.

Tot morgen

1. John Rens:
    18 april 2017
    Mooi verhaal jongens. Knap dat ze dit nu al allemaal boven water hebben. En ook goed dat men weet waaraan gewerkt moet worden. Slimme beesten die dolfijnen :-). Fijn dat het goed gaat.
  2. Marcel en Sandra:
    18 april 2017
    Wauw, wat geweldig om Christiaan zo met de dolfijnen te zien! En wat fijn ook dat er direct een klik is met Lisa. Dit is waar jullie zo naar toe hebben geleefd. Het zal jullie ongetwijfeld veel opleveren!
  3. Silke:
    Heel mooi. Genieten!!!
  4. Elles:
    18 april 2017
    Wat een mooi verhaal. Fijn om te horen dat Christiaan het zo naar zijn zin heeft. Geniet er allemaal lekker van.
  5. Patricia:
    18 april 2017
    Mooi om jullie zo te volgen, hoop dat het voor jullie en vooral voor Christiaan heel veel steun geeft .
    Kus
  6. Ron van der Ploeg:
    18 april 2017
    Mooi om te zien!!!! Geniet ervan.
  7. Martha:
    18 april 2017
    Mooi verhaal, kippenvel! Ontroerend! Ik leef met jullie mee, het is zo leuk om deze dagen met jullie te volgen en wat doet Christiaan het goed, hij heeft het duidelijk naar zijn zin en zin in.
    Veel plezier vandaag en groeten aan iedereen.
  8. Nicole:
    18 april 2017
    Super! Geniet ervan ik kijk uit naar de verhalen.
  9. Nicole:
    18 april 2017
    Hallo happy family, dat klinkt als een fijne vakantie en een waardevolle therapie. Leuk dat het zo goed gaat, op de biologische klok na dan :-) Ben echt zo benieuwd naar Christiaan z'n vooruitgang. Groetjes Harold en Nicole
  10. Willem Jan Pols:
    18 april 2017
    Wat heerlijk dat het nu echt begonnen is! Wat hebben jullie daar lang naar toe geleefd. Heel veel plezier met elkaar en groetjes aan Bon Bini Curaçao. X
  11. Marjolein:
    18 april 2017
    Wat ben ik trots op me grote, kleine broertje !! Super goed van hem en onwiis leuk om die mooie foto's van hem te zien !! @kanjer is het. Dikke kus van je grote zus
  12. Ad Bakker:
    Super!!
  13. Peter de Bruine & Katinka Priem:
    18 april 2017
    leuk verhaal, met bijna voelbare emoties. Het mooiste is jullie ontembare enthousiasme. En dat na.... dag 1! Zet 'em op, het wordt vast wat moois.....
  14. Monique Ruygrok:
    Hoi Mariska, Hans, David en grote vriend Christiaan,
    Wat moet dit een bijzondere reis voor jullie zijn!
    Op afstand beleef en geniet ik met jullie mee, zo tastbaar zijn jullie verhalen geschreven.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg....
  15. Marieke Wernink:
    19 april 2017
    Wauw! Zo blij voor jullie allemaal! Goeie dingen zijn er aan het gebeuren. Veel liefs...